Жексенбі, 12 Мамыр 2024
Жаңалықтар 2280 0 пікір 3 Маусым, 2009 сағат 14:29

Есепке жүйрік қазақ электроникаға неге енжар?!

Қазақстан оқушылар¬ның математикалық білімі жағынан әлемде алғашқы «бестікке» еніп, Жапониядан кейінгі орынды алса, электроникалық дайындығы жବғы¬нан ең соңғы бес елдің қатарынан, яғни Алжирдің қасынан табылыпты. Математиктер елі жаңа технологияларды меңгеруде неге осал?

Табиғи математиктер

 

 

Қазақстан оқушылар¬ның математикалық білімі жағынан әлемде алғашқы «бестікке» еніп, Жапониядан кейінгі орынды алса, электроникалық дайындығы жବғы¬нан ең соңғы бес елдің қатарынан, яғни Алжирдің қасынан табылыпты. Математиктер елі жаңа технологияларды меңгеруде неге осал?

Табиғи математиктер

 

 

Білім беру саласындағы же¬тіс¬тіктерді бағалайтын халықара¬лық қауымдастық (Іnternatіonal Assocіatіon for the Evaluatіon of Educatіonal Achіevement – ІEA ) «Математика мен ғылымды оқып-үйренудегі халықаралық тен¬денциялар» атты есебін ж¬а¬риялады. Онда 2008 жылы әлем¬нің 67 еліндегі 4-8 сынып оқу¬шы¬ларының математика мен жа¬ра¬тылыстану ғылымдары бойынша білі¬мі сарапталғаны жазылған. Зерттеу білім беру жүйесі әр қилы мемлекеттердегі орта мектеп оқу¬шыларының ғылыми дайынды¬ғын салыстырмалы түрде баға¬лап, оларға әсер етуші фактор¬лар¬ды анықтауды мақсат тұтқан.
Бір қызығы, оған алғаш рет қа¬тысқан Қазақстан бірден алға шығып, әлемнің 37 елі арасында 5-орынды иеленген (1 кесте). Гон¬конг, Сингапур, Тайвань, Жа¬пония ғана Қазақстанның ал¬ды¬на шықса, қазақ оқушы¬лары АҚШ, Германия, Англия, Ресей, Италия, Дания сияқты ел¬дердің талапкерлерін математи¬ка¬лық білімі жағынан шаң қап¬тырған.
Бұл жазбаша және ауызша тестілеуге республиканың 150 мектебінен 4-сыныпта оқитын 4271 бала қатысыпты. Олардың басым бөлігі (2599) – қазақ мек¬теп¬терінің оқушылары екен. Тестілеуге қатысқан оқушылар кез¬дейсоқтық тәсілімен іріктелі¬ніп алынған. Егер әлемде матема¬тика¬дан озық деңгейдің орташа көр¬сеткіші – 5 пайыз болса, Қа¬зақстан бұл межеден асып, оқу¬шы¬ларының 19 пайызы мате¬ма¬тикадан білімінің өте жоғары екендігін байқатқан.
«Қазақ – табиғатынан мате¬ма¬тик. Мұны кезінде орыс ға¬лым¬дары талай мойындаған» дей¬ді Жоғары оқу орындары қауым¬дас¬ты¬ғының президенті, профессор Рах¬ман Алшанов. Оның айтуын¬ша, қазақтың дәс¬түрлі тұрмыс-тір¬шілігінде ма¬тематикалық қабілетті шың¬¬дай¬тын шаруа салалары көп бол¬ды. Оған қоса, Кеңес уақы¬тын¬да Қа¬зақ¬стан өте күшті мате¬матика мек¬тебімен мәлім болса, қазір ха¬лықаралық деңгейдегі бірнеше қа¬зақтың математигі бар екенін тілге тиек етеді Алшанов.
Қазақстандық оқушылардың ин¬теллектуалдық табысын Білім және ғылым министрі Жансейіт Түй¬мебаев республикадағы дәс¬түрлі оқу жоспарларынан іздепті. Оған қоса, ол жұртшылықтың ма¬тематиканың ғылым ретіндегі маңыздылығын түсінетіндігін айтыпты.
Себебі математика бойынша білім – техникалық білімнің қайнар көзі дейді Экономикалық және қаржы сілкіністерін болжау орталығының директоры Сара Алпысбаева. Ал техникалық ма¬мандық иелері – елдің жалпы даму деңгейін айқындайтын фак¬тор. «Мәселен, мемлекетте не¬ғұр¬лым гуманитарлық мамандық көп болса, сол ел соғұрлым да¬мы¬маған болып есептеледі. Да¬мы¬ған елдер керісінше, техника¬лық мамандық үлесінің басым¬ды¬лығымен ерекшеленеді» дейді сарапшы. Қазақстандағы техни¬кал¬ық мамандықтың үлесі – әзірге 25% ғана. Бұл – оның ойын¬ша, елдің ғылыми-техноло¬гия¬л¬ық дамуының бір көрсеткіші.

Электроникалық кембағалдық

 

 

Айтқандай-ақ, былтыр Қа¬зақстан электрондық дайындығы жағынан тағы екі орынға кейінге жылжыды. Economіst сараптама журналы ІBM институтымен бірге әзірлеген кезекті зерттеуінде сандық қана емес (яғни елдегі ком¬пьютерлердің, ұялы теле¬фон¬дар¬дың саны, бұқараның интер¬нет¬ке шығу мүмкіндігі), сапалық көр¬сеткіштерді (халықтың ақ¬парат¬тық-коммуникациялық тех¬нологияларды қолдану білікті¬лі¬гі, осы саладағы заңның ашық¬ты¬ғы, Үкіметтің жаңа техноло¬гия¬ларды енгізудегі күш-жігері) де ес¬еп¬ке алады. Осылай мемлекет¬тің дамуын жеделдететін немесе те¬жейтін факторлар анықталады.
Әлем елдерінің электрондық дайындығын паш ететін рейтингте еліміз 70 елдің арасында 66-орын¬ды алған (2 кесте). Яғни Қа¬зақстан электрондық дайын¬ды¬ғы жағынан Вьетнам (65-орын) мен Алжирдің (67-орын) қақ орта¬сында тұр. Егер элект¬рон¬дық дайындықтың орташа көр¬сеткіші 6,39 балл болса, Қа¬зақстан 3,89 балды әрең жинап¬ты. Электронды дайындықтың ең осал индика¬торы ретінде Үкімет¬тің осы бағыт¬тағы саясатының әлсіздігі атал¬ған. «Төмен көрсет¬кіш Қазақстан Үкіметінің «элект¬рон¬ды үкімет» тәрізді жобалар жа¬сауға көп қар¬жы бөлуінің тиім¬сіздігімен бай¬ланысты болуы мүм¬кін», – деп көр¬сетілген есепке жа¬зылған түсін¬дірмеде.
Ал әлем елдерінің ақпараттық тех¬нологияларды меңгеру дең¬гейін анықтайтын Дүние¬жүзілік эконо¬микалық форумы ІNSEAD бизнес мектебімен бірге 2008-2009 жылдар бойынша жасаған жаңа есебі¬не сүйенсек, Қазақстан тағы артқа жылжыпты. Әлемнің 134 елі қа¬тысқан бұл рейтингте Қазақстан 2 позицияға төмендеп, тек 73-орын¬¬ды (3,79 балл) қанағат тұт¬қан.
«Қазақстанда ақпараттық-коммуникациялық техноло¬гия¬ларды пайдалану деңгейі төмен. Мұны көпшіліктің ақпараттық технологияларға экономикалық және техникалық себептермен қол жеткізе алмайтындығымен және ақпарттық теңсіздік бойын¬ша шаралардың жеткілік¬сіз¬дігімен түсіндіруге болады» деп жазылған баяндамаға берілген түсіндірмеде.
Ақпараттық технологияларды Үкі¬метте пайдалану жағынан, тіпті Әзір¬байжан Қазақстанның ал¬дына түсіпті. Баяндамада бұл са¬ланы реттеумен Әзірбайжанда ар¬найы Байланыс және ақпарат¬тық тех¬нологиялар министрлігі ай¬налысатындығына айрықша на¬зар салынған. Ал «электронды үкі¬мет» жасақтап, жаппай ше¬неуніктердің блогын ашып жат¬қан Қазақстан кавказдық серік¬те¬сінен бұл тізімде 31 позицияға артта қалып тұр.
Қазақстанның жаңа техно¬ло¬гияларды енгізуі былай тұрсын, олар¬ды пайдалана алатын ма¬ман¬дары қайда? Бір жағынан, тех¬никалық мамандықтардың жо¬ғары оқу орындарындағы үлесі тө¬мен болса, екінші жағынан, олар¬ды дайындайтын оқыту¬шы¬лардың білім сапасының қазіргі за¬ман талабына сай келе бер¬мей¬тіндігіне қынжылады Рахман Ал¬шанов. «Себебі жаңа техно¬лог¬ия¬лар 9 ай сайын өзгереді. Көштен қалмау үшін оларды шетелде оқы¬тып, оқытушылардың ғылыми дайындығына айрықша көңіл бөлген абзал» дейді Алшанов. Алайда ғылыми-конструк¬тор¬лық шығындарға бөлінетін мем¬лекеттік қаржы мардымсыз. Мә¬селен, Алпысбаеваның айтуын¬ша, 2006 жылы осы салаға кеткен мемлекеттік шығын мөлшері АҚШ-та – 2,70%, Жапонияда – 3,4 %, Қытайда – 1,6% болса, Қа¬зақ¬станда – 0,24%.
Егер жаңа технологияларды өзіміз жасап, оларды меңгеретін мамандар даярлауға жеткілікті көңіл бөлмесек, мемлекет қаржы¬сының әрі қарай да сыртқа ысы¬рап бола беретіндігін пайым¬дай¬ды Алпысбаева. Оның сөзіне қа¬ра¬ғанда, сыртқа кететін капи¬тал¬д¬ың үлкен бөлігін ірі шетелдік компанияларының ғылыми-тех¬никалық, құрылыс, компью¬тер¬лік, ақпараттық қызмет түрлерін пай¬далануға кететін шығындары құрайды. «Үндістан мен Қытайды алсақ, олар ғылыми-техникалық қызмет ету рыногынан Батыс мамандарын біртінден ысырып тастауда. Себебі олар жоғары дең¬гейдегі математикалық білім беру¬ге көп көңіл бөліп, жаңа тех¬нологияларды белсендірек ен¬гізуде. Осының нәтижесінде екі елде де жоғарғы экономикалық өсу қарқыны сақталуда» дейді Алпысбаева.
Сондықтан ол Қазақстан экномикалық болашағы үшін бі¬лім беру саласында сапалық ре¬формалар жасау керек деп есеп¬тейді. Оған қоса, Үкіметке де жаңа технологияларды енгізуде сая¬си бетбұрыстың қажеттігі сөз¬сіз. Жаратылысынан матема¬тик қବзақ өз елін неліктен озық тех¬нлогия¬лар еліне айнал¬дыр¬масқа?!

 

 

Айжан Көшкенова

0 пікір

Үздік материалдар

Құйылсын көшің

Бас газет оралмандарға неге шүйлікті?

Әлімжан Әшімұлы 1946
Әдебиет

«Солай емес пе?»

Ғаббас Қабышұлы 2192
Қоғам

Дос көп пе, дұшпан көп пе?

Әбдірашит Бәкірұлы 1810
Ел іші...

Ұлттық бірегейлену: Қандастардың рөлі қандай?

Омарәлі Әділбекұлы 1540