Дүйсенбі, 6 Мамыр 2024
Жаңалықтар 2702 0 пікір 2 Желтоқсан, 2011 сағат 04:54

Қымбат Рахметқызы. Фәлсафа мен сопылық синтезінен туындаған ой-пікірлер

Сыртқы қоршаған ортаға қарап, әр нәрсені Алла тағаланың белгісі (аяты) деп қабылдаған адам ойы үш мәртебені бастан кешетінін Й.Хамадани айтып кеткен. «Затқа қарап, Алла тағаланы ойлау және көру, Алла тағаланың сипаттарының адамда көрінуі мәртебелерінен басқа үшінші мәртебе бар. Ол - Пайғамбарлар мен сыддықтарға тән, Алла үшін ой қозғау, яғни фана фил-фана (жоқ болу ішінде жоқ болу). Пайғамбар Хақ тағаланың былай дегенін айтып кеткен: «Бір құлымды жақсы көрген уақытта, оның естігені, көргені және көңілі Мен боламын. Менімен сезеді, менімен көреді және менімен ойлайды» [1,70]. Бұл сопылық ілімінің болмыспен де, таным теориясымен де байланысы барын көрсетеді. Сопылық доктринасының метафизикалық әлеммен эпистемологиялық және онтологиялық байланысы, кей жағдайда  үлестері тең келіп, көп жағдайда, білім, білуші мен білінгеннің бірлігі осы тең түсуімен түсіндіріледі.

(толығырақ haq.abai.kz сайтынан оқи аласыздар)

Сыртқы қоршаған ортаға қарап, әр нәрсені Алла тағаланың белгісі (аяты) деп қабылдаған адам ойы үш мәртебені бастан кешетінін Й.Хамадани айтып кеткен. «Затқа қарап, Алла тағаланы ойлау және көру, Алла тағаланың сипаттарының адамда көрінуі мәртебелерінен басқа үшінші мәртебе бар. Ол - Пайғамбарлар мен сыддықтарға тән, Алла үшін ой қозғау, яғни фана фил-фана (жоқ болу ішінде жоқ болу). Пайғамбар Хақ тағаланың былай дегенін айтып кеткен: «Бір құлымды жақсы көрген уақытта, оның естігені, көргені және көңілі Мен боламын. Менімен сезеді, менімен көреді және менімен ойлайды» [1,70]. Бұл сопылық ілімінің болмыспен де, таным теориясымен де байланысы барын көрсетеді. Сопылық доктринасының метафизикалық әлеммен эпистемологиялық және онтологиялық байланысы, кей жағдайда  үлестері тең келіп, көп жағдайда, білім, білуші мен білінгеннің бірлігі осы тең түсуімен түсіндіріледі.

(толығырақ haq.abai.kz сайтынан оқи аласыздар)

0 пікір

Үздік материалдар

Құйылсын көшің

Бас газет оралмандарға неге шүйлікті?

Әлімжан Әшімұлы 1528
Әдебиет

«Солай емес пе?»

Ғаббас Қабышұлы 1388
Қоғам

Дос көп пе, дұшпан көп пе?

Әбдірашит Бәкірұлы 1137
Ел іші...

Ұлттық бірегейлену: Қандастардың рөлі қандай?

Омарәлі Әділбекұлы 1155